Táskafestés és 5 próba
2015.10.07 16:52Két legutóbbi programunkról szeretnék írni.
Egy hétvégén táskfestést tartottunk, ahol rajtam és testvéremen kívül még 4 ember lett részt. Így maradt bőven még ajándék táskánk, melyet az anyaintézetünktől a jane Goodall Intézettőlk kaptunk.Ezért szeretnék még majd olyan csoportot keresni, akik részt vennének ilyen programon. A táskafestés célja, hogy felhívjuk a figyelmet a reklámszatyrok káros hatásaira, és egy vászontáskát fessünk, mely ezentúl azt a célt szolgálja, hogy ezzel menjünk vásárolni, így visszautasítva a reklámszatyrot. A táskafestésen a következő képek, eredmények készültek.
A táskafestés utáni következő programunk volt, a természetjárók öt próbája. Ennek lényege az volt, hogy öt állomáson kell a résztvevőknek feladatot teljesíteniük, közben egy kis sétával az ártéri gyepen. Nehezen indult az eleje, mert a Bethlenből az iskolai közösségi szolgálatra beígért önkéntesek nem jöttek el. Valószínűleg, az osztályfőnökük nem szólt nekik, egy félreértés folytán. Végül is már bizonytalan voltam benne, hogy jönnek -e, ezért előző nap beizzítottom a mentőcsapatot is, de annak egyik tagja nem volt telefonon elérhető, ezért hirtelenjében még egy plusz önkéntest kellett keríteni. A végén összeált a csapat, de sok időt elvett az önkéntesek összeszedése, így nem volt elég időnk megbeszélni a feladatot, ami hibalehetőséget jelentett.
Azért így is jó volt, hogy eljött 30 gyerek a Kis Bálint iskolából és a Rózsahegyi iskolából. A játék elején azt beszéltük meg egy játék formájában, hogy mit szabad és mit nem csinálni egy nemzetipark területén. Miután a játék során mindenki sikeresen bejutott a védett területre, elindultak a következő feladathoz, a gyúrópróbás talajvizsgálathoz, ahol a homokot is elég jól tudták formázni, pedig annak elméletileg szét kellett volna esnie. Mivel a csapatokkal itt nem voltam velük, nem tudom mennyi tanulságot sikerült leszűrni a feladatból. Itt mindenesetre még leírás a vizsgálatról, és tanulságáról is segítette az önkéntesemet. Aztán jött a lopakodós játék, mely arra nevel játékosan, hogy csendben illik a természetben járni. A végén volt a parlagfűkeresés, melynek a tanulsága, hogy miért nincs a területen parlagfű elmaradt. Legvégül pedig bebizonyíthatták a diákok, ogy ők nem szemetelnek, ha a természetben járnak.
Erről az eseményről is készültek fényképek.
———
Vissza