Mikuláscsomag és Cipősdoboz akció

2017.12.19 18:28

Ezen két akció nagyon sok ember segítségével jött létre.

A mikuláscsomagos egyszerű, mert az egyik ismerősöm, találta ki, hogy az egyik hátrányosabb helyzetű osztálynak csináljunk ilyet, és ezt idén is folytattuk. Hogy legyen benne környeztvédelme Fair trade csokit is kaptak, és Rügyek és Gyökeres kitűzőt. A többi ajándékot a Farkasynszki Erzsébet adta bele, akinek köszönettel tartozom azért, hogy összehozott ezzel az osztállyal, és több programom is volt már velük. Farkasynszki doktornőnek sok diója volt, eltervezte, hogy grillázst kellen belőle csinálni, de a cukrászoknak a karácsonyi rendelések miatt már nem volt rá kapacitásuk. Így azt anyukám csinálta meg. Neki is köszönet ezért. Különösen, mivel ez volt a legsikeresebb elme a mikuláscsomagnak. Az átadás össze volt kötve egy kis élménybeszámolóval a parlagi sas fészekőrzésekről, és a Hortobágyi madárkórházban eltöltött két napi önkéntes munkáról. Utána pedig játszottunk is két játékokt.

 

A másik akció a cipősdoboz akció volt, amiből végülis papírtáska akció lett. Ennek a története kacifántos. Úgy gondoltam 12 csomaghoz biztos összejön ember, ezért utánakérdeztem a Rózsahegyi kolinak, mert tudtam tavaly kb. ennyi ember volt ott. De kiderült, hogy az nem működik most. Aztán utánaérdeklődtem, a tanodának, akik ígérték, hogy fogadják a csomagot, de először még nem tudtam hányan lesznek. Én nem is úgy gondoltam, hogy meghirdetem az adomyányozást, majd jönnek a felajánlások, hanem hogy összeszervezünk egy kis csoportot, és megbeszéljük, hogy ki mivel tud hozzájárulni stb. De mire az első program volt hírdetve, valki már hozott játékot, és a könyvtár is ígérte, hogy ad majd könyveket. Meg jött egy valki, aki ígérte, hogy hoz majd valamit. Bajba is voltam, mert kisgyerek dolgokat hozott az egyik ember, pedig a tanodában, csak 8-tól fölfele vannak emberek. Mivel egy kis csapat nem jött össze, gondoltam hogy le kéne fújni az egészet, hisz minden bizonytalan, de azt se tudtam, hogy hogy kéne, főleg, hogy volt aki már hozott ajándékot. Aztán kiderült, hogy a tanodában 30 gyerek van. Akkor már elkezdtem otthonról nagyon szervezni, hogy hogy legyen, hisz ez nagyon sok. De a végén, mikor már sok nehézség árán összejött volna, kiderült, hogy ők nem fogadják, hisz oda nem is hátrányos helyzetű gyerekek járnak. Aztán a Nagycsaládos egyesület fogadta, azzal, hogy annyit viszünk, amennyit akarunk, mert majd a leghátrányosabb helyzetűek kapják. Így végül is megoldódott az is, hogy a kisgyerekes dolgok is belfértek, és itthonról se kellett annyira kipótolni, mert kevesebb csomag is elég volt. Viszont így családonként jutott egy. 

 

Köszönet az ehhez való hozzájáruláshoz: Csákiné Mészáros Anitának, Barna Ildikónak, és Réfi Vandának.

Vissza