Környezetvédelmi kihívás és a Rügyek és Gyökerek vége

2017.09.14 14:30

Egy fél éve indítottam útjának a környezetvédelmi kihívás játékot. Onnan jött az ötlet, hogy jelentkeztem egy személyiségfejlesztő kihívássoroztra, ahol bizonyos időközönként feladatot kaptam. Gondoltam megcsinálom ennek a környzetvédelmi változatát, amit hetente fogok küldeni. Volt szó a kihívásban a zöld ajándékozásról, arról, hogy másokkal is megismertessük a környezeti problémákat, az autózás és a pet palackok csökkentéséről stb. Lassan jelentkezgettek fel a kihívásra. Az elejétől 16 ember, majd egyszercsak a közepétől 30 an lettek, így az első kihívásokat újra el kellett küldenem. Volt egy hely a honlapomon, ahol mindegyik feladat után vissz lehetett volna jelezni, hogyan teljesítették, milyen volt, de ez nem ment, így nehzebb volt minden héten küldözgetni a hírleveleket, hisz nem tudtam van-e értelme, csinálja-e valki a kihívást. De legalább megtanultam egy hírlevélküldő reendszer működését. A játék után készítettem egy kérdőívet, amit ketten kitöltöttek. Ennek nagyon örültem, mert így mégiscsak volt értelme a kihívásokat csinálni. Az egyikőjük kérte, hogy ökoiskolájában használhassa az itt megszerzett információkat. Itt eszembe jutott Jane Goodall azon írása, hogy nem tudhatjuk, meddig jut el egy-egy zöld tettünk hatása. Olyan, mint mikor követ dobunk egy vízbe, és a hullámok kicsit vagy jobban továbbterjednek. Ez újra önbizalmat adott nekem, de nem sokáig hisz kiderült az önkormányzattal nem tudok együttműködni, hogy segítsen embereket bevonni a foglalkozásokhoz, illetve nem lehetek náluk önkéntes, hogy programokat szervezzek, hisz akkor nem fizetek bérleti díjat a terembérlésért. És nagy valószínűség szerint a Kis Bálint iskola zöld szakkörével se fog működni az együttműködés. Még úgy se, hogy azt már feladtam, hogy nagyobb zöld dolgokat csináljunk, és mint előző blogcikk alatt írtam, már annak is örültem volna, hogyha csak annyi sikerül, hogy egy-két ember arcára mosolyt csalok munkálkodásommal. A Rózsahegyi iskolából lehet hogy lesz majd valami, amit megvalósíthatok, de az nem lenne rendszeres, klubbszerű. Az e fajta működésért való küzdelmet mostmár szomorúan befejezem, mert belefáradtam már a sikertelnségekbe.

Ha valkinek van ötlete, hogy miként lehetne bármilyen zöld tevékenységet folytatni, akár interneten, de még jobb, ha személyesen akkkor írjon. 

Vissza